Ad augusta per angusta - Till triumf genom trångmål

Söndag o det regnar och regnar och regnar. Åh, så tråkigt!

Hade morgonfodring i stallet så var där redan vid 7. Fixade maten till alla och gick sen och åt frulle, red Clinne i ridhuset och det var dressyrtrimning som stod på schemat. Till en början var han lite lat och tyckte det var sådär lagom kul men när han väl kommer igång och får komma fram lite blir det bättre och mot slutet var han riktigt fin! Good horse!

Snackade lite med Olivia och Zacko i stallet och dom berättade om allt mysigt som besöker dom och så i deras hus.. Spöken och så alltså.. Läskigt!
Tror ni på spöken? Jag gör det.. (a)

Mamma och pappa kom och hämtade mig i stallet och det bar hem för lunch. Efter en snabb lunch stack jag och mamma in till stan för att titta på en ny tävlingskavaj till mig! Hittade två jätte snygga men tyvärr i fel storlek och dom kunde inte ta hem.. Fan.. Men vi ska titta vidare nästa helg.

Efter stan så stack vi till det eftervårds-stället där min morfar ligger nu efter operationen. Jättefint ställe och morfar var lika pigg och skämtsam som vanligt! Haha. Sen stack vi hem till mormor och fikade med henne så hon inte ska känna sig så ensam. Min mormor alltså.. Hon är helt fantastisk! En verklig förebild är vad hon är!

Efter det var det slutligen hem och nu väntar jag på att få lite mat i magen för att sedan sätta mig ner och råplugga igen.. Usch..

Men ja, detta var min lite små-mysiga regniga söndag.
Take care. Hej.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0